انواع سایبان اتوماتیک برقی و موارد استفاده از آن ها

سایبان ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در جایی مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن تنوع در طرح و حتی نحوه ی عملکرد آن ها سبب شده است تا به راحتی بتوان از آن ها بهره برد.

سایبان اتوماتیک برقی مغازه

کاربرد سایبان اتوماتیک برقی که در بالای در خروجی مغازه ها قرار می گیرند معمول ترین سایه بان هایی هستندکه آن ها را همیشه می بینید. معمولاً جلوی مغازه ها با کاربری مختلف مانند سوپرمارکت ها، فست فود، میوه فروشی ها و … از این سایبان ها استفاده می شود. معمولاً در زمانی از روز آفتاب به صورت مستقیم به مغازه می تابد یا نور آن از بالا می تابد که این سایبان ها سبب می شود کالاهایی که در بیرون از مغازه قرار داده می شوند از تابش خورشید و گرما محافظت شوند. علاوه بر این در مکان هایی مانند کافی شاپ ها در جلوی در میز و صندلی چیده شده است و این سایبان برای این قسمت هم مناسب است.

سایبان اتوماتیک برقی که در بالای درب مغازه ها قرار می گیرد با یک موتور کار می کند که به وسیله ی ریموت کنترل باز و بسته می شود. برخی اوقات به کمک اپلیکیشن هایی که بر روی موبایل و تبلت نصب می شوند نیز می توان آن ها را باز و بسته کرد. معمولاً در شب و هنگامی که مغازه بسته است سایبان اتوماتیک برقی را جمع می کنند و در روز و در صورت باز بودن درب مغازه ها نیز آن را می گسترانند.

البته سایبان ها فقط برای محافظت از آفتاب مورد استفاده قرار نمی گیرند و از مکان های زیرین خود در مقابل بارش باران و برف نیز محافظت می کنند. این سایبان ها در طرح های مستطیلی، نیم دایره و … وجود دارند.

سایبان اتوماتیک برقی بالکن و تراس

یک نوع دیگر از سایبان اتوماتیک برقی نوع مورد استفاده در بالکن و تراس است. این نوع سایبان باید ابتدا یک سری قطعات و چارچوب هایی برای آن تعبیه شود و سپس بر روی آن یک سایه بان اتوماتیک قرار گیرد. تراس ها به عنوان یک فضای روباز در ساختمان ها قرار دارد. این فضا برای این که بتواند در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد، باید یک سایه بان بر روی آن نصب گردد که جلوی شرایط آب و هوایی مانند بارندگی یا تابش آفتاب را در مواقع لزوم بگیرد.

جنس سایبان اتوماتیک برقی بالکن متنوع است و از نوع پارچه ای، پی وی سی، پلاستیک فشرده و … تولید شده است. این سایبان ها را می تواند در بخش های دیگر ساختمان مانند حیاط خانه یا پاسیو ها استفاده کرد.

با توجه به این که فضای مورد نظر شما چقدر است و این فضا را می خواهید کامل سایبان بزنید یا در بخشی از آن سایبان اتوماتیک برقی قرار دهید، این نوع سایبان ها را سفارش می دهید و آن را توسط نیروی متخصص نصب می کنید.

سایبان اتوماتیک برقی چتری

یک نوع دیگر از سایبان ها که مورد استفاده قرار می گیرد، سایبان چتری است که بیشترین دید از آن در کنار سواحل دریا و در رستوران های روباز است. این سایه بان ها حالت دایره ای دارند و می توان آن ها را به کمک ریموت کنترل باز و بسته کنید. تعداد زیادی از این سایبان ها را در محیط هایی مانند کافه ها و رستوران های روباز می بینید که در زمان هایی که مشتری حضور دارد آن ها را باز کرده و زمانی که میز زیر آن ها خالی است می توان آن را بست. در این صورت طول عمر سایبان به علت این که کمتر در معرض آفتاب قرار می گیرد بیشتر می شود. این سایبان ها نیز در انواع مختلف با کیفیت بالا و رنگ و جنس های مختلف دیده می شود.

مزایای استفاده از سایبان اتوماتیک برقی

امروزه روش های متعددی برای بشر تدارک دیده شده است که می توانند به کمک آن ها راحت تر در هر مکانی زندگی کنند یا وقت بگذرانند. سایبان ها نیز یکی از ابزارهایی هستند که زندگی را راحت تر می کنند و علاوه بر زیبایی و جذابیتی که دارند نیاز به استفاده از سقف های پرهزینه و فضاهای بسته را کاهش می دهند. به عنوان مثال در مکان هایی که رستوران و کافه، متراژ کمی برای فضای بسته ی خود در دسترس دارد می توان از بخش جلوی ساختمان نیز به کمک سایبان اتوماتیک برقی بهره برد.علاوه بر آن داشتن فضایی منحصر به فرد و طبیعی تر را ایجاد می کند.

نشستن در تراس خانه در روزهای بارانی حس و حالی خاص دارد که می توان در زیر یک سایبان اتوماتیک برقی آن را به راحتی و آسایش تجربه کرد.

به دلیل این که این سایبان ها اتوماتیک هستند نیازی به باز کردن دستی آن ها نیست و بسیار سریع نیز باز و بسته می شوند و کارکرد ساده و راحتی دارند. حتی می توان آن ها را به صورت نیمه باز نگه داشت.

خرید و نصب سایبان اتوماتیک برقی

برای خرید و نصب سایبان اتوماتیک برقی اول باید مشخص کنید که آن را برای چه محیطی نیاز دارید. سایز و جنس سایبان نیز قابل انتخاب است و می توانید آن را در رنگ ها و طرح های مختلفی انتخاب کنید. شرکت های تولید کننده سایبان اتوماتیک به شما در تمامی این موارد مشاوره می دهند تا بهترین سایبان را متناسب با فضای مورد نظر خود انتخاب کنید. سپس در مدتی کوتاه سایبان مورد نظر شما طراحی شده و به شما ارائه می شود. به طور معمول شرکت های تولید کننده، کار نصب سایبان اتوماتیک برقی را هم به عهده می گیرند و بدون هزینه این کار را برای شما انجام می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن