هوشمند سازی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی 1402

در این مقاله قصد داریم در خصوص یکی از تکنولوژی های روز ساختمان صحبت کنیم و این بخش یعنی خانه های هوشمند را تا حدی به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

امکانات خانه هوشمند

کنترل از راه دور

یکی از امکانات مورد انتظار از خانه های هوشمند  کنترول از راه دور است.

مثال: بعد از یک روز پر مشغله کاری در حال برگشت به منزل هستید؛ با یک لمس بر روی نرم افزار هوشمند، در تلفن همراه خود دمای منزل را به حالت دلخواه خود می رسانید. در عین حال قهوه جوش شما شروع به کار کرده و در  هنگام ورود به منزل موسیقی مورد علاقه شما پخش می شود…

سیستم امنیتی هوشمند

فرض کنید در مسافرت هستید و سیستم امنیتی منزل هوشمند شما فعال است. این سیستم در صورت باز شدن درب، مشاهده حرکت و همینطور مشاهده فعالیت غیر عادی آژیر خطر را به صدا در آورده و به وسیله ی کلیه ی تجهیزات ارتباطی از جمله پیامک، اینترنت و … وضعیت مشاهده شده و موقعیت آن را به شما اطلاع می دهد.

آرامش و آسودگی خاطر

با هوشمند سازی ساختمان خود در زندگی پر مشغله کنونی آرامش خاطر را به ذهن خود هدیه دهید. فرض کنید بیرون از منزل هستید و می خواهید بدون مراجعه به منزل به مسافرت بروید، با لمس بر روی یک گزینه شیر های برقی آب و گاز از مرکز بسته شده، کلیه تجهیزات برقی منزل خاموش شده و سیستم امنیتی فعال می گردد!

ظاهری لوکس و مدرن

در گذر از سیستم سنتی به هوشمند ، تمامی کلید های مکانیکی شما حذف شده و به جای آن یک عدد کلید تاچ لوکس که توانایی کنترل کلیه روشنایی ها، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم های امنیتی، سیستم صوتی، سناریوها و … را دارد، مطابق با دکوراسیون منزل شما بر روی  دیوار منزل نصب می شود.

هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند سازی انواع ساختمان ها روش های متفاوتی گرفته می شود که با توجه به شرایط ساختمان که در چه مرحله ای از ساخت است، این روش ها اتخاذ می شود.

در زندگی پر مشغله عصر مدرن بسیاری از افرد توانایی و زمان انجام بخش زیادی از کار خود را ندارند و این نیاز مهندسان را بر آن داشت تا تدابیری در زمینه اتومات سازی تجهیزات و وسایل منزل بیاندیشند..

از طرفی گسترش شبکه های مجازی و استفاده از اینترنت در سراسر دنیا قدم بزرگی برای نزدیکتر شدن انسان ها با یکدیگر بود ولی در این میان یک نیاز ویژه دیگر احساس می شد و آن لزوم ارتباط انسان ها با تجهیزات خود بود.

به بیان ساده تر توانایی کنترل از راه دور کلیه تجهیزات چه در منزل و چه در محل کار که به واسطه هوشمند سازی ساختمان و تجهیزات آن ها میسر می شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن